Akkor most nekem milyen elektromos kerékpárra is van szükségem? Segítünk választani.
Napi szinten kapunk telefonhívásokat leendő pedelec 2020
pályázóktól. Ennek mi nagyon örülünk, mert látszik, hogy az emberek tájékozódni
szeretnének, mielőtt vásárolnak. És ez egy jó irány. Főleg azért, mert 3
telefonálóból 2 teljesen eltévedt már a gyártók katalógusaiban, elcsábultak az
e-bikeok fényűző külsőjétől vagy túl komolyan vettek egy-egy kereskedői
ömlengést. De nagyon jól esik, hogy a végén mindig oda jutunk, hogy „de jó,
hogy felhívtam magukat…”. Köszönjük, nekünk is jó.
Úgy gondoltuk, hogy az egymástól a legkönnyebb tanulni, így most az Önök általfeltett kérdésekre fogunk válaszolni. Reméljük, senki nem sértődik meg. J Itt is az első kérdés:
Az Alföldön élünk, milyen elektromos kerékpárt válasszunk?
Az első kérdésem az volt, hogy mire fogják használni. Sokan
az e-bike-okat magukkal viszik a nyaralásokra, túráznak. Az úr viszont napi
szinten munkába járáshoz keresett kényelmes megoldást, 15km oda és 15 km
vissza. Az internet adta lehetőségeket figyelembe véve egy „olcsóbb”
nyomatékszenzoros terméket nézett.
A nyomatékszenzoros és pedálszenzoros e-bike különbségeirőlmár egy másik cikkben foglalkoztunk, erre most részletesen nem térnénk
ki. Ebben az esetben egy kényelmi funkcióját szeretnénk kiaknázni az elektromos
bringáknak, nem foglalkozunk a sportértékkel.
Sokkal fontosabb volt az úriembernek a kényelem. Az, hogy az
akkumulátor a csomagtartón legyen, így a lábát kényelmesen át tudja rakni az
alacsony átlépésű unisex vázon. Valamint az, hogy a munkából hazafelé,
fáradtan, akár minimális erőbefektetéssel is haza tudjon érni. Ebből világossá
vált nekem, hogy azok a funkciók, amivel egy nyomatékszenzoros pedelec esetleg
többet tud, akár hátrány is lehet jelen esetben. Unisex váz esetén vagy a
teljesen integrált (vázcsőben lévő) akkumulátor elfogadható, vagy a
csomagtartóra szerelt. Az első verzió inkább a magasabb 700 000 Forint
feletti kategóriára jellemző. A második pedig inkább a pedálszenzoros e-bikeok
sajátossága.
(Ide jöhetnek képek)
Félintegrált, nehezen átléphető:
Csomagtartós könnyen átléphető:
Integrált, drágább kivitelű, de könnyen átléphető:

Fontos volt még neki a hatótáv, de itt nem kellett
kompromisszumokat kötni, hiszen a 30km-ert bármelyik minőségi termék tudja,
akár a legnagyobb rásegítési fokozatban is. De az is lehet, hogy elég 2, vagy
akár 3 naponta tölteni.
Nem volt fontos az első teleszkóp, a harapós fékek, fontos
volt viszont a szabályos és biztonságos közlekedés. Az első és hátsó lámpa, a
csengő, a sárvédő és a használható csomagtartó.
Abban maradtunk, hogy ha nem akarja magát HULK-nak érezni és 700 000-et elkölteni, akkor válasszon egy megbízható,
szervizháttérrel rendelkező, magyarországi gyártású pedálszenzoros elektromos
kerékpárt. Tökéletesen ki fogja elégíteni minden igényét, bármilyen problémáját
gyorsan és hatékonyan orvosolják szinte az összes szervizben. Így maradtunk a
Neuzer és a Gepida választékánál. Sajnos a Gepida modellek nagyrészt csak 2021
februártól lesznek elérhetőek, így egy Neuzer Zagon 19 mellett döntöttünk
gondolatban.
Hamarosan elérhető lesz az általunk és partnereink által
forgalmazott kerékpárok listája az oldalon, ahol minden igényt kielégítő szűrők
segítségével találhatja majd meg az igazi e-bikeot. Addig is amennyiben
szeretne indulni az e-bike pályázaton, kérjük regisztráljon az oldalra és töltse ki kérdőívünket.