Unknown: mysqli::real_escape_string(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/egerbike/ebikepalyazat.hu/system/library/db/mysqli.php on line 45Unknown: Automatic conversion of false to array is deprecated in /home/egerbike/ebikepalyazat.hu/catalog/controller/startup/startup.php on line 105 Nyomatékszenzor, pedálszenzor. Melyik mi, miért jó, mire való az ebike-oknál?

Mielőtt pályázna, keresse kollégáinkat elérhetőségeinken, amint visszaigazoltuk a kiválasztott kerékpárt kérjük az alábbi céget válassza: Agria Adu Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Nyomatékszenzor, pedálszenzor. Melyik mi, miért jó, mire való?

A rásegítés módjánál két típust különböztetünk meg: pedálszenzoros és nyomatkékszenzoros.

A pedálszenzoros ebike

A legfőbb tulajdonsága, hogy a pedál mozgását érzékeli és ez alapján kapcsolja ki vagy be a rásegítést. Egy általunk előre meghatározott nyomatékkal fog segíteni, ez általában 3-5 fokozatú skálán állítható. Nagyrészt igaz, hogy ez a rendszer a kerékagymotoros kivitelekre jellemző, de vannak kivételek. Legfőbb felhasználási területei a városi közlekedés és a könnyed túrázás. Az ilyen kerékpárok ára 270 000 – 500 000 forint körülire tehető.

A nyomatékszenzoros ebike

Az előzőtől eltérően, ezek a kerékpárok egy pedálnyomás érzékelővel vannak ellátva, ami azt jelenti, hogy képes az általunk belerakott energiát érzékelni és ezt növelni. Itt nem azt állítjuk be a kezelőegységen, hogy milyen erővel segítsen, hanem azt, hogy az általunk belerakott erő hány százalékával. Egy Bosch Performance CX motor például TOUR módban 140%-ot segít, míg TURBO módban 340%-ot. A felhasználás jellege itt sokkal szélesebb körű, a városi tekeréstől, az extrém mountain bikeozáson át, az országúti tekerésig. Ára 600 000 forinttól a csillagos ég.

A gyakorlatban ezt úgy kell elképzelni, hogy a nyomatékérzékelős ebike rendszereknél úgy érezzük mintha Hulkká változunk volna.

Első körben azért foglalkoztunk ezzel a csoportosítással, mivel a pályázat is ez alapján lett kiírva. A pedálszenzoros kerékpárokra 90 000, míg a nyomatékszenzoros kerékpárokra 150 000 forint állami támogatás jár majd.

Nagyon fontos megérteni, hogy a pályázat kiírója nem a sportcélú kerékpározást helyezte előtérbe, hanem a munkába járást. Kifejezetten sport célra ebbe az összeghatárba nem igazán férnek bele a megfelelő ebikeok.