Unknown: mysqli::real_escape_string(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/egerbike/ebikepalyazat.hu/system/library/db/mysqli.php on line 45Unknown: Automatic conversion of false to array is deprecated in /home/egerbike/ebikepalyazat.hu/catalog/controller/startup/startup.php on line 105 Önök kérdezték: egy elektromos robogó 300 000 forint, mi kerül az elektromos kerékpáron 700 000-be?

Mielőtt pályázna, keresse kollégáinkat elérhetőségeinken, amint visszaigazoltuk a kiválasztott kerékpárt kérjük az alábbi céget válassza: Agria Adu Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Elektromos robogó az elektromos kerékpár ellen. Mi a különbség?

Sok felületen vagyunk jelen az online térben, valamint fizikális bolttal is rendelkezünk, így napról napra kapjuk a kérdéseket Önöktől. Ennek nagyon örülünk, mert ez azt jelenti, hogy érdeklődőek, nekünk pedig van miről írnunk. :)


Mi számít ma Magyarországon elektromos kerékpárnak?


A hatályos KRESZ azt mondja ki, hogy kerékpárnak számít minden olyan emberi erővel hajtott 2 kerekű jármű, amelyet legfeljebb 300W rásegítésű motor segít. A maximális rásegítési sebesség a kerékpár kategóriában a 25 km/h. Ezeket hívjuk e-bike, pedelec, elektromos kerékpároknak.

A következő járműkategória a segédmotoros kerékpár, amire már teljesen más szabályok vonatkoznak. Jogosítáványra és bukósisakra van szükség a használatukhoz.

Könnyen átlátható, hogy a gázkarral rendelkező, pedál nélküli 2 kerekű járművek mind a segédmotor kategóriába tartoznak. Az, hogy egyelőre a hatóságok még nem mindenhol kezdték el ennek a kiszűrését, nem azt jelenti, hogy nem is fogják.


És azért drágább mert ez kerékpár?


Természetesen nem. Viszont az látható, hogy az egyik esetben egy villanyomotorról + akkumulátorról beszélünk, amit egy gázkar húzásával szabályozunk, a másik esetben pedig egy komplett rendszerről, ahol ez egy kerékpárhoz van hozzáépítve.

Őszinte leszek, a sok megkeresés után belevetettem magam az elektoromos robogók és mopedek világába, mert nehezemre esett elhinni, amit egyesek állítottak. De ők nyertek, tényleg van, létezik 250 000 forintért elektromos robogó. Nagyon nagy segítség lehet ez mindazoknak akik rendelkeznek jogosítvánnyal és már nehezükre esik a séta, vagy nagyon közel laknak a munkahelyükhöz.


De mi a különbség?


Hatótáv: egy 200-300 000 forint közötti elektromos robogó hatótávja a gyártó szerint 30-50 km. Gondolom télen, kicsit emelkedősebb útszakaszon egy 90 kg-os emberrel maximális sebességen ez jelentősen kevesebb. Az e-bike kerékpároknál ECO fokozatban ez a hatótáv bőven 100 km feletti lehet és akkor sem áll meg az élet, ha kifogy az akksi, mert lehet tekerni. A legújabb nyomatékszenzoros típusoknál már ellenállásmentesen, mint egy normál bicajt, mondjuk ezeknek meg is kérik az árát.

Sebesség: kivétel nélkül 25 km/h volt írva végsebességnek minden alsó kategóriás elektromos robogónál is. Hogy ezzel a jogszabályokat szeretné valaki kijátszani vagy csak ennyire képes, azt sajnos nem tudom. Az e-bike kerékpár is csak 25 km/h-ig segít rá, de ez nem jelenti, hogy nem tekerhetünk gyorsabban. Természetesen a robogóknál találtam 45-50 km/h-s típusokat is, de azok ára inkább az 500 000 forint feletti réteg.

Látom magam előtt, hogy ha így folytatom, nem jutunk egyről a kettőre. Ön el akar jutni A->B-be, gyorsan, olcsón. Miért akarok én eladni Önnek egy 500 000 forintos valamit amikor ezt egy 250 000 forintos valamivel is megteheti és még tekerni sem kell?

Az elektromos kerékpár szépsége, hogy tekerni kell. Rosszul hangzik? Nekem ugyan nem. A mindennapi mozgás fitté és egészségessé teszi az embert. Nem úgy megy már mint régen, nem akar leizzadni, van egy nagy emelkedő a melóig? Itt a lehetőség, kapcsolja be a rásegítést és érezze magát újra a legjobb formájában. Mert az e-bike kerékpározás élmény. Nem csak helyváltoztatás, hanem egy életforma, ahol a kellemeset összekötjük a hasznossal. A robogó egy alternatíva a buszra, autóra, motorra. Az elektromos kerékpár egy sporteszköz, lehetőségekkel.

Megvolt az érzelmi rész. Remélem átment az üzenet. Mozogjon! De még mindig nem tudja mitől drágább, ugye? Semmitől. Olcsóbb. Elektromos robogóból 250 000-ért a legalsó kategória jár, elektromos kerékpárból pedig már egy mindenapokban felelősséggel és biztonságosan használható darab. Ahogy van elektromos motor 2 millióért is, így van pedelec is ennyiért.

Ki ki döntse el, mi a fontosabb!